Indien u een serieuze klacht heeft over onze praktijk of feedback wilt geven, willen wij dat graag van u horen.
Wij bespreken een klacht of de feedback het liefst persoonlijk met u.
U kunt zowel uw klacht als uw feedback al vast aanmelden via het klachtenformulier:
Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkggz)
Vanaf 1 januari 2017 is de Wet kwaliteit,klachten en geschillen zorg (Wkkgz) in werking getreden. Deze wet beoogt een betere en snelle aanpak van klachten.
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs als u dit met ons bespreekt. Wanneer we op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen we proberen het samen met u op te lossen. Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris kan proberen om bij de klacht te bemiddelen tussen u en uw huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft ook geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier vinden op de website van de SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op nummer 088-0229190.
Als u er met behulp van de klachtenfunctionaris ook niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschillencommissie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter ( jurist) en uit leden namens patienten en huisartsen. De commissie wordt nog bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschillencommissie is bindend.